Strona główna

  • przez

J. ANGIELSKI, GR 4-latki WRZESIEŃ 2020 r.

Tematyka  Słownictwo Piosenki
 

Piosenka powitalna i pozegnalna– powitanie/pożegnanie

 

Good morning – dzien dobry

Hello –cześć

How are you – jak się masz?

I’m fine – w porządku

Thank you – dziękuję

And you? A ty?

 

Bye, bye – pa, pa

Goodbye –do widzenia

 

Good morning children

Hello to you

It’s nice to see you

How are you?

Good morning teacher

Hello to you

It’s nice to see you

How are you?

I’m fine , thank you.

 

 

 

Dzien dobry dzieci

Czesc wszystkim

Milo Was widziec

Jak sie czujecie?

Dzien dobry nauczycielu

Czesc

Milo Cie widziec

Jak sie czujesz?

Swietnie, dziekuje

 

What’s yor name?- pytanie o imie i odpowiedz na to pytanie My name’s

 

 

 

 

 

What’ s your name? – jak masz na imie

 

I’m …..- Jestem….

 

My name is…. – mam na ime….

 

 

 

 

 

What’s your name?#2

Hello, what’s your name?

I’m Danny, I’m Danny

Come and play with me

What’s yor name? #2

Hello, what’s your name?

I’m Moll, I’m Moll

Come and play with me

What’s your name? #2

Hello, what’s your name?

I’m Ted, I’ m Ted

Come and play with me.

 

 

Colours – kolory

 

 

 

red – czerwony

yellow – zolty

green – zielony

blue – niebieski

orange – pomarańczowy

pink – rozowy

brown – brazowy

black – czarny

white – bialy

purple – fioletowy

Red and yellow

Red and yellow

Orange and green

Orange and green

What’s your favourite colour?

What’s your favourite colour?

Blue, blue, blue

What about you?

Czerwony i zolty

Czerwony i zolty

Pomarańczowy i zielony

Pomarańczowy i zielony

Jaki jest Twoj ulubiony kolor?

Jaki jest Twój ulubiony kolor?

Niebieski, niebieski, niebieski

A Twój?

 

At the seaside –

 – nad morzem

 

starfish – rozgwiazda

turtle – żółw

jellyfish – meduza

octopus – ośmiornica

little fish – mała ryba

baby shark – młody rekin

big whale – duży wieloryb

 

baby shark

mama shark

papa shark

grandma shark

grandpa shark

hungry sharks

little fish – swim away

swim faster

safe at last

bye bye sharks

 

młody rekin

mama rekin

tata rekin

babcia rekin

dziadek rekin

głodne rekiny

mała rybko – odpłyń!

płyń szybciej

wreszcie bezpiecznie

pa pa rekiny

 

My travels –

– moje podróże

 

bus – autobus

train – pociąg

car – samochód

bike – rower

noisy – głośny

quiet- cichy

 

the transport song

let’s go..

Let’s go on bus

Let’s go train, on a train

Let’s go car, in a car

Let’s go bike, on a bike

 

 

pojedźmy …

autobusem/ w autobusie

pociągiem/ w pociągu

samochodem/ w samochodzie

rowerem/ na rowerze

 

J. ANGIELSKI, GR 4-latki PAŹDZIERNIK 2020 r.

Tematyka  słownictwo Piosenki
Numbers 1 -5

liczenie od 1 – 5,

– zapoznanie z piosenką

„ Numbers song”,

– wskazywanie na cyfry 1 -5,

– utrwalenie cyfr 1 -5 w zabawie z flashcardami.

 

one – 1

two – 2

three – 3

four – 4

five – 5

count  – policz

point – wskaz

Numbers song

1,2,3; 1,2,3,

Come on, count,

Count with me.

1,2,3; 1,2.3,

Come on, count,

Count with me. * 2 razy

Come on, count,

Count with me.

Piosenka o liczbach

1,2,3; 1, 2, 3,

Chodź, policz,

Policz ze mną.

1,2,3;1,2,3,

Chodź, policz,

Policz zemna.* 2 razy

Chodź, policz,

Policz ze mną.

Classroom

– rozpoznawanie i nazywanie kolorów: czerwonego, niebieskiego, żółtego, zielonego,

– nazywanie przyborów szkolnych, wskazywanie przedmiotów w sali

 

teacher – nauczyciel

table – stolik

chair – krzesło

crayon – kredka

book – ksiazka

bag – torba

 

This is our / my …

to jest nasz/mój

Please, be quiet.

Proszę, zachowujcie się cicho.

School song

What can you see?

A bag. A bag.

Look, a bag. Look, a bag.

What can you see?

A bag. A bag..

At my school.

What can you see>

A crayon. A crayon.

Look, a crayon. Look, a crayon.

What can you see?

A crayon. A crayon.

At my school.

What can you see?

A book. A book.

Look, a book. Look, a book.

What can you see?

A book. A book.

At my school.

Piosenka o szkole

Co ty widzisz?

Torba. Torba.

Spójrz, torba. Spójrz, torba.

Co ty widzisz?

Torba. Torba.

W mojej szkole.

Co ty widzisz?

Kredka. Kredka.

Spójrz, kredka. Spójrz, kredka.

Co ty widzisz?

Kredka. Kredka.

W mojej szkole.

Co ty widzisz?

Książka. Książka.

Spójrz, książka. Spójrz, książka.

Co ty widzisz?

Książka. Książka.

W mojej szkole.

 

Face

śpiewanie i odgrywanie piosenki, gestami / ruchem

– rozpoznanie oraz zrozumienie pojęć big and small

– poznanie nazw części twarzy

 

head – głowa
eyes – oczy
nose- nos
ears- uszy
mouth – usta
teeth – zęby
chin – broda
cheeks –  policzki

big – duży

small – mały

 

Me song

This is my head.
These are my eyes.
This is my nose.
These are my ears.
This is my mouth.
These are my teeth.
This is my chin.
These are my cheeks.

Sing along with me.
La, la, la, la, la.
Jump along with me.
Wiggle along with me.
Point along with me.

Piosenka ‘To ja’

To jest moja głowa.

To są moje oczy.

To jest mój nos.

To są moje uszy.

To są moje usta.

To są moje zęby.

To jest moja broda.

To są moje policzki.

Śpiewaj razem ze mną.

La, la, la, la, la.

Skacz ze mną.

Poruszaj się razem ze mną.

Pokazuj za mną.

Weather:

– poznanie słownictwa dotyczącego pogody,

– poznanie polecenia – narysuj!

– Kolorowanie tęczy,

– praca z obrazkami o pogodzie

 

 

 

rainy – deszczowo,

sunny – słonecznie,

rainbow – tęcza

Draw ! – Narysuj!

red – czerwony

yellow – żółty

green – zielony

purple – fioletowy

 

 

 

 

 

.Rainbow song

 

It’s rainy.It’s rainy. Can you see a rainbow?

Pitter, patter. Pitter, patter.

No, no, no!

 

It’s sunny. It’s sunny. Can you see a rainbow?

Shine, shine, shine, shine. No, no, no!

 

It’s rainy. It’s sunny.

I can see a rainbow!

Pitter, patter. Shine, shine. Yes, yes, yes!

 

 

Piosenka o teczy.

.

Jest deszczowo. Jest deszczowo.

Czy ty widzisz tęczę?

Tupot Piotra. Tupot Piotra.

Nie, nie, nie!

 

Jest słonecznie. Jest  słonecznie.

Swieć, swieć, swieć, swieć. Nie, nie, nie!

 

Jest deszczowo. Jest słonecznie.

Widzę tęczę!

Tupot Piotra. Swieć, swieć. Tak, tak, tak!