J. ANGIELSKI, GR 4-latki WRZESIEŃ 2020 r. |
|||||
Tematyka | Słownictwo | Piosenki | |||
Piosenka powitalna i pozegnalna– powitanie/pożegnanie |
Good morning – dzien dobry Hello –cześć How are you – jak się masz? I’m fine – w porządku Thank you – dziękuję And you? A ty?
Bye, bye – pa, pa Goodbye –do widzenia |
Good morning children Hello to you It’s nice to see you How are you? Good morning teacher Hello to you It’s nice to see you How are you? I’m fine , thank you.
|
Dzien dobry dzieci Czesc wszystkim Milo Was widziec Jak sie czujecie? Dzien dobry nauczycielu Czesc Milo Cie widziec Jak sie czujesz? Swietnie, dziekuje |
||
What’s yor name?- pytanie o imie i odpowiedz na to pytanie My name’s…
|
What’ s your name? – jak masz na imie
I’m …..- Jestem….
My name is…. – mam na ime….
|
What’s your name?#2 Hello, what’s your name? I’m Danny, I’m Danny Come and play with me What’s yor name? #2 Hello, what’s your name? I’m Moll, I’m Moll Come and play with me What’s your name? #2 Hello, what’s your name? I’m Ted, I’ m Ted Come and play with me.
|
|||
Colours – kolory
|
red – czerwony
yellow – zolty green – zielony blue – niebieski orange – pomarańczowy pink – rozowy brown – brazowy black – czarny white – bialy purple – fioletowy |
Red and yellow
Red and yellow Orange and green Orange and green What’s your favourite colour? What’s your favourite colour? Blue, blue, blue What about you? |
Czerwony i zolty
Czerwony i zolty Pomarańczowy i zielony Pomarańczowy i zielony Jaki jest Twoj ulubiony kolor? Jaki jest Twój ulubiony kolor? Niebieski, niebieski, niebieski A Twój? |
||
At the seaside – – nad morzem
|
starfish – rozgwiazda
turtle – żółw jellyfish – meduza octopus – ośmiornica little fish – mała ryba baby shark – młody rekin big whale – duży wieloryb
|
baby shark
mama shark papa shark grandma shark grandpa shark hungry sharks little fish – swim away swim faster safe at last bye bye sharks
|
młody rekin
mama rekin tata rekin babcia rekin dziadek rekin głodne rekiny mała rybko – odpłyń! płyń szybciej wreszcie bezpiecznie pa pa rekiny |
||
My travels – – moje podróże
|
bus – autobus
train – pociąg car – samochód bike – rower noisy – głośny quiet- cichy
|
the transport song
let’s go.. Let’s go on bus Let’s go train, on a train Let’s go car, in a car Let’s go bike, on a bike
|
pojedźmy … autobusem/ w autobusie pociągiem/ w pociągu samochodem/ w samochodzie rowerem/ na rowerze
|
||
J. ANGIELSKI, GR 4-latki PAŹDZIERNIK 2020 r. |
|||||
Tematyka | słownictwo | Piosenki | |||
Numbers 1 -5
– liczenie od 1 – 5, – zapoznanie z piosenką „ Numbers song”, – wskazywanie na cyfry 1 -5, – utrwalenie cyfr 1 -5 w zabawie z flashcardami. |
one – 1 two – 2 three – 3 four – 4 five – 5 count – policz point – wskaz |
Numbers song
1,2,3; 1,2,3, Come on, count, Count with me. 1,2,3; 1,2.3, Come on, count, Count with me. * 2 razy Come on, count, Count with me. |
Piosenka o liczbach
1,2,3; 1, 2, 3, Chodź, policz, Policz ze mną. 1,2,3;1,2,3, Chodź, policz, Policz zemna.* 2 razy Chodź, policz, Policz ze mną. |
||
Classroom
– rozpoznawanie i nazywanie kolorów: czerwonego, niebieskiego, żółtego, zielonego, – nazywanie przyborów szkolnych, wskazywanie przedmiotów w sali
|
teacher – nauczyciel
table – stolik chair – krzesło crayon – kredka book – ksiazka bag – torba
This is our / my … to jest nasz/mój Please, be quiet. Proszę, zachowujcie się cicho. |
School song
What can you see? A bag. A bag. Look, a bag. Look, a bag. What can you see? A bag. A bag.. At my school. What can you see> A crayon. A crayon. Look, a crayon. Look, a crayon. What can you see? A crayon. A crayon. At my school. What can you see? A book. A book. Look, a book. Look, a book. What can you see? A book. A book. At my school. |
Piosenka o szkole
Co ty widzisz? Torba. Torba. Spójrz, torba. Spójrz, torba. Co ty widzisz? Torba. Torba. W mojej szkole. Co ty widzisz? Kredka. Kredka. Spójrz, kredka. Spójrz, kredka. Co ty widzisz? Kredka. Kredka. W mojej szkole. Co ty widzisz? Książka. Książka. Spójrz, książka. Spójrz, książka. Co ty widzisz? Książka. Książka. W mojej szkole.
|
||
Face
– śpiewanie i odgrywanie piosenki, gestami / ruchem – rozpoznanie oraz zrozumienie pojęć big and small – poznanie nazw części twarzy
|
head – głowa eyes – oczy nose- nos ears- uszy mouth – usta teeth – zęby chin – broda cheeks – policzki big – duży small – mały
|
Me song
This is my head. Sing along with me. |
Piosenka ‘To ja’
To jest moja głowa. To są moje oczy. To jest mój nos. To są moje uszy. To są moje usta. To są moje zęby. To jest moja broda. To są moje policzki. Śpiewaj razem ze mną. La, la, la, la, la. Skacz ze mną. Poruszaj się razem ze mną. Pokazuj za mną. |
||
Weather:
– poznanie słownictwa dotyczącego pogody, – poznanie polecenia – narysuj! – Kolorowanie tęczy, – praca z obrazkami o pogodzie
|
rainy – deszczowo, sunny – słonecznie, rainbow – tęcza Draw ! – Narysuj! red – czerwony yellow – żółty green – zielony purple – fioletowy
|
.Rainbow song
It’s rainy.It’s rainy. Can you see a rainbow? Pitter, patter. Pitter, patter. No, no, no!
It’s sunny. It’s sunny. Can you see a rainbow? Shine, shine, shine, shine. No, no, no!
It’s rainy. It’s sunny. I can see a rainbow! Pitter, patter. Shine, shine. Yes, yes, yes! |
Piosenka o teczy. . Jest deszczowo. Jest deszczowo. Czy ty widzisz tęczę? Tupot Piotra. Tupot Piotra. Nie, nie, nie!
Jest słonecznie. Jest słonecznie. Swieć, swieć, swieć, swieć. Nie, nie, nie!
Jest deszczowo. Jest słonecznie. Widzę tęczę! Tupot Piotra. Swieć, swieć. Tak, tak, tak!
|
||